onsdag 12 januari 2022

Stickning

 Nu har jag valt mönster jag skall sticka i min bok som jag visade för några dagar sedan.  Så roligt. Jag och mellersta dottern var på Skroten i Kinna och i tyg och garnaffären bredvid, som jag tyvärr inte vet vad den heter och köpte garner, hon var så otroligt bra på att hjälpa till och välja färger, vilket färgseende. Det kommer bli toppen. Tröjan i boken är stickad i en färg som heter sand och två olika blåa. Blå är förstås en av mina favorit färger, men så även rosa, så jag valde grått och två olika rosa på dotterns inrådan. Hon var även inne på en grön, gul och rosa ton det hade också kunnat bli hur snyggt som helst, men jag valde som sagt den rosa och grå varianten.

Jag ser att det är svårt att se på bilden att det är två olika rosa, det ser nästan bara rött ut, men det är inte riktigt med sanningen överensstämmande. 

I bakgrunden ser ni lite tyger, mer om det en annan dag!

Njut av dagen!

 





Inga kommentarer: