lördag 28 september 2019

Fix i växthus

Idag har jag fixat i växthuset nästan hela dagen. Jag har gjort rent som jag brukar göra inför sommarsäsongen när jag rengör alla fönster. För i år har jag som tänkt börja ännu en odlingssäsong, vi får se om det går. Jag tänkte att det då var extra bra att ha fönstren extra rena så allt ljus som finns så här års kan komma åt växterna. Jag har till och med klippt ner syrenen på ena sidan om växthuset för att ljuset skall komma till bättre.
Så nu får vi se om detta lilla projekt fungerar, men har man inte prövat så vet man inte. Jag har då min spenat som jag pratat om och idag satte jag sockerärter, där skall man vara extra noga så inte fröna ruttnar när det blir kallt och fuktigt, så där har jag faktiskt satt ett litet värmeelement. Kinesisk skål, som skall tåla höstsådd och grönkål. Alla fröer jag har planterat är speciella för sen sådd.





Ha en fin kväll!

Inga kommentarer: