fredag 13 september 2019

Tyger

För några veckor sedan var jag på Panduro och köpte Tildatyg och har klätt om tyget på dynerna i uterummet, om jag har tur kommer det att hålla sig fint hela året, under vintern använder vi inte det rummet och då är det kanske fint till våren när det är dags för student igen, vårt tredje barn tar då studenten. Dessa fantastiska ungdomar som kan och vet så mycket. 
Förr klädde jag om tyget där ute så ofta nästan varje år, så är det inte längre, det hade behövts, men tid finns inte för allt. Jag läste någonstans, vet dock inte om det stämmer, om man skall jobba heltid, sova de timmar som rekommenderas, äta och laga maten, besöka toaletten, motionera enligt rekommendationer, borsta tänder och allt annat som behövs, så tar det 27 timmar på ett dygn... och då är ingen tid lagd på fritid, om man inte räknar motion dit. Det var som äldsta  dottern sa, då får man verkligen hoppas att motion är det största intresset. Som sagt om detta stämmer vet jag inte, men intressant att tänka på.




Ha nu en fantastisk kväll!


Inga kommentarer: