onsdag 28 oktober 2020

Kväll

 Igår kväll när mörkret hade lagt sig, tog jag tag i ett projekt jag funderat länge på. Det har inte gått så bra med all vinterodling än så länge, så nu började jag om och gjorde nytt, så det får vi hoppas på. På eftermiddagen idag har jag fortsatt med att plantera vitlök, persilja och ärtskott i växthuset.

Grönkålen som redan växer så fint lät jag förstås vara kvar.

För den uppmärksamme kan man undra vad jag gör i växthuset ,ed nylonstrumpor och fin klänning... Finns inga ursäkter bara att jag rusade ut hit direkt när jag kom från jobbet. Säkert lite dumt och mellersta dottern som jobbar på förskola gnällde lite på mig som om jag vore ett litet barn när jag kom in så lerig att jag inte ens kunde ta av mig mina egna skor utan hon fick hjälpa till.






Inga kommentarer: