onsdag 28 oktober 2020

Väder

Fantastiskt väder har vi idag. När jag körde från jobbet blev det naturligtvis ett bad i havet. Jag hade ingen termometer med mig, som vanligt, men det är faktiskt inte särskilt kallt, gissar på 14 grader. Jag har en önskan att bada ända in i november, vi får se om det fungerar. I dessa tider kan det vända snabbt. Idag verkar det sannolikt, men jag vet också att så kanske det inte ser ut imorgon.

När jag hade badat körde jag och handlade lite mat, en tur till återvinningen som jag brukar göra på onsdagar. En ny vattenkanna fick jag också kört i väg och handlat, då den gamla hade sett sina bästa dagar.   Dammsugning och våttorkning av golv fixade jag och maken tillsammans lite snabbt. Vi är verkligen inte så bra på att få det gjort. Vi har en robot dammsugare som går varje dag och tar givetvis det värsta, men ibland krävs det att den vanliga dammsugaren kommer fram.

Jag har förutom plantering i växthuset också fått ner lite extra lökar i mina rabatter, tycker det är så otroligt fint när de kommer upp till våren. Egentligen hade det behövts även dammsugning i växthuset, men har inte riktigt lust för det, men vet också att jag har svårt att få gjort det jag tycker är roligt när saker som jag känner som viktigare finns kvar att göra.

Min ullkappa som jag börjat med för ett tag sedan har jag även sytt foder till idag, det känns bra, men det är lite klurigt att sy i det, så det blir nog inte idag. Här behöver det klippas till och fixas lite. 

Yngsta dottern och jag övningskörde också en liten runda, eller liten och liten det blev en ganska ordentlig tur. Vi har inte övningskört så många gånger, så något körkort till 18-årsdagen tänker varken hon eller jag. Kanske skriva in på körskolan i början på nästa år. Så länge hon själv inte känner sig stressad vill jag inte pressa på. Hon är så duktig i skolan och lägger ner så mycket tid där och det är naturligtvis viktigare just nu.

Nu har vi haft extra mysig fika tillsammans, jag, maken och yngsta dottern innan vi skall skjutsa henne på tjejkväll. Så kanske blir det lite sömnad ikväll ändå när vi ändå är uppe eftersom hon skall hämtas, men min stickning är förstås lättare att ta fram. Mellersta dottern och hennes pojkvän skall jobba imorgon så jag har ingen lust att sy för sent på övervåningen ås att jag stör dem.

Ljuset i uterummet idag, jag säger bara det, underbart.






Inga kommentarer: