lördag 31 oktober 2020

Vilka härliga dagar

 Vilka fantastiska dagar. Jag har varit ledig torsdag-fredag denna veckan, härligt. I torsdags morse gav jag och maken oss av på en biltur. Allt jag viste var att vi skulle vara borta i två nätter. Vi har haft så roligt. Första stoppet blev i Kungälv där vi besökt Bohusfästning, trevligt och lärorikt. Sedan blev det Skärhamn och Akvarellmuseét, där Andreas Eriksson en textilkonstnär hade utställning. Så fint han arbetade med vävning och använde sig bara av lingarn i sin nattliga färg, men olika tjocklek och olika färger beroende på var det var odlat och rötningsprocessen, spännande och fint. Jag badade även i havet i Skärhamn, så klart och fint vatten plus att solen sken från en klarblå himmel, kan det bli bättre, kändes som en sommardag när jag stod där på bryggan i bara baddräkten.

Natten eller nätterna skall jag väl säga tillbringades på pensionat i de gamla delarna av Stenungsund, ett så mysigt ställe. på lördagen gick vi på en kulturpromenad på Stenungsön och även en "vanlig" naturpromenad, den dagen blev det långt över 1 mil. Lunchen blev på Stenungsbaden, tyvärr var jag inte riktigt nöjd med maten där, vet att det var deras lunchbuffé, men dyrare än lunchbufféer på andra ställen, helt okej, men då vill jag ha något extra. Här kändes det ungefär som den lunch jag äter i skolmatsalen med eleverna varje dag. Nu uppskattar jag skolans mat väldigt mycket, så maten var helt okej på Stenungsbaden, men kostar den mer än en vanlig lunchbuffé, tycker jag att det skall kännas också. Utsikten är dock enastående.

Nu är vi hemma igen och vad jag förstår har flickorna haft det bra här hemma.




Bad med Akvarellmuseét i bakgrunden.



Stenungsund en tidig morgon, precis utanför pensionatet.
Promenad på Stenungsön
Kulturpromenad, Stenungsön



Matsalen på det lilla gulliga pensionatet. Alla rum hade olika tapeter, den ena finare än den andra. Helt underbart.
Akvarellmuseét



Bohusfästning



Lunch i Skärhamn

Ha nu en fin kväll!



Inga kommentarer: