söndag 6 december 2020

Blandad helg

Här har vi börjat fixa lite i ett litet rum som vi har innanför köket, tänkte göra om det till gästrum, vi får se hur det blir, maken har varit fullt sysselsatt hela helgen. Ungdomarna har fixat pepparkakshus, både stora och små hus. Själv har jag stickat på ett litet överraskningsprojekt, vi får se om jag hinner klart innan jul. I går kväll blev det lite kortspel, aldrig fel, men det blev bara jag och maken. Ungdomarna var upptagna med att pussla. Så nu är hela vardagsrumsbordet borta, bordet har som en stor lös "bricka" och de tog med hela brickan upp på rummet, så nu står det bara en tom ställning framför soffan. Ja, ja alla ideér är bra utan de dåliga. Yngsta dottern spelar piano och sjunger som vanligt, det är en fröjd att få höra henne. Det blir så mycket glädje i hela huset, även om hon nog hoppas att ingen hör henne. Jag säger till maken, då är jag förstås partisk hon skulle glädja så många om de fick höra henne, men det är det ingen som får bara vi som har förmånen. Denna lilla underbara människa.

Idag får det bli ett mini julbord till lunch. Mellersta dottern gick i väg och handlade till Lussebullar och lite vörtbröd. 








Ha nu den bästa av dagar!



Inga kommentarer: