tisdag 22 december 2020

Lediga dagar

 Imorgon är det en vecka sedan jag fick gå hem från jobbet mitt på dagen eftersom en av döttrarna blev sjuk. Ingen mer har blivit sjuk och hon är återställd sedan några dagar tillbaka. Att någon skulle bli sjuk det önskar jag förstås inte och jag kände mig inte alls klar med jobbet när jag fick gå hem, nu har jullovet börjat och jag har hunnit göra det mesta av de arbete som jag tänkt göra. Det känns så bra. Mycket mat kommer vi inte göra i år, då vi inte blir så många. Maten hade vi beställt och maken hämtade utanför affären idag. Jul fixet gjorde jag till 1:advent. Nu får det vara som det är. Det går alltid att göra mer och jag har så svårt att vara nöjd, vill alltid göra mer. Det finns ju så många roliga saker man kan fixa med.

När vi varit hemma har det blivit många promenader.

Nu skall jag börja läsa en ny bok, får se om det är något för mig.

Ha nu en fin kväll!





Inga kommentarer: