måndag 19 juli 2021

Charlotte Gyllenhammar

 Igår körde vi en liten tur med bilen, startade med en promenad runt Bohus-Malmön drygt 1 mil, underbart. Efter att vi hade badat och även ätit lunch, tog vi färjan till fastlandet igen. Vi körde då vidare mot Smögen där vi promenerade en stund på bryggan och besökte några affärer, lite livligt för mig om jag skall vara ärlig. Har varit där mycket med båt när jag varit yngre, så antingen var det jag som blivit gammal eller så var det mer folk och högre ljudnivå än vanligt.

Kvällen avslutades på ett fantastiskt hotell i Uddevalla, kan verkligen rekommenderas, Bohusgården. Vilken havsutsikt vi fick från balkongen och rummet, otroligt. Dagen avslutades med över 30 000 steg.

Jag skrev även på messenger till en vän som jag inte träffat på ca 17 år, men skrivit med och pratat något på telefon med, men mycket sparsamt och frågade om hon ville träffas då hon bor i närheten. Det ville hon och så härligt det är när man träffar vänner som man inte sett på så lång tid och samtalen bara fortsätter precis som om det var i går man sågs, så fantastiskt glad för det.

Innan vi körde till henne besökte vi dock Bohusläns museum där bland annat Charlotte Gyllenhammar hade en utställning.

Nu är vi hemma igen, huset står kvar och ungdomarna mår bra. Vilken fantastisk sommar med alla dessa små utflykter och detta ständigt underbara väder.

Dagen avslutades med ett bad i Bua!








 

 

 

 


Inga kommentarer: