lördag 4 september 2021

Fri horisont

 Idag har det varit fullt upp och än har det knappt börjat. Nu väntar vi på att någon skall komma och köpa vår gröna bil, cabben. Vi behöver verkligen inte tre bilar med bara två vuxna här hemma, känns inte jätte bra, även om jag älskar att köra den, så pigg.

Jag har gjort fiskgratäng och bakat en kaka med krusbär, som vi skall ha i kväll när äldsta dottern och sambo dyker upp.

Ett bad har jag också hunnit med och läste ut en av de böcker som är litteratur i den kurs jag läser nu när jag var på stranden, den handlar om samtalet. Det går lätt att läsa, helt ensam på stranden med en fri horisont, att bara kunna vila hjärnan någon minut genom att lyfta blicken och titta ut mot oändligheten.

Nu väntar jag på att kakan skall bli klar och under tiden jag skriver här fick jag sms från yngsta dottern som frågar om vi är hemma, antar att hon vill bli hämtad.

Så nu har jag inte tid att sitta här längre, fler uppdrag väntar.





Inga kommentarer: