söndag 26 september 2021

Helgen som gått!

 Helgen här har varit mycket bra och ett underbart väder, även om det var mycket blåsigt i går natt och i går på dagen. Jag märkte det särskilt mycket eftersom jag sov natten mellan fredag och lördag i "boa" hos mamma och pappa. På lördagen startade jag och mamma dagen med ett bad i havet. Det var så otroligt högt vatten, så vi behövde inte gå ner många steg på stegen innan det bara var att släppa taget och ta några simtag. Sedan åt vi frukost innan det blev en lång promenad. Jag, mamma och pappa brukar alltid spela kort och så blev det både på fredagskvällen och på lördag morgon innan jag tog bilden för att åka in till Göteborg och hämta yngsta dottern med sambo. När jag kom dit blev jag bjuden på kladdkaka, så trevligt innan vi alla tre gav oss av mot Varberg där jag lämnade ungdomarna hos hans föräldrar. 

En tur till Biltema innan jag körde hem och köpte färg maken skulle ha när han målade. Eftermiddagen ägnade jag åt lite städning och och att läsa litteratur till min kurs. Sedan såg vi en serie på TV, innan de var läggdags, jag somnade redan vid 21.00, så trött. På morgonen vaknade vi  av att mellersta dottern ringde och ville att jag skulle komma bort till dem vilket jag också gjorde. De är ju vana att jag är tidigt uppe att jag sover till strax efter sju tillhör inte vanligheterna så när hon ringde halv åtta trodde hon förstås att jag var uppe. Jag och maken har hunnit med en liten tur till Falkenberg han behövde lite byggmaterial som inte fanns i Varberg och jag tog en runda till Lidl och handlade frukt och grönt. Nu har det mest blivit städning och litteratur läsning. Jag har ett mål att hinna gå igenom alla skåp och lådor under detta läsåret, får se om jag hinner det.

Jag och maken har också gått en liten promenad och jag plockade då ännu en härlig bukett, till och med Lupiner hittade jag flera stycken, otroligt.

Nu är det dags att plocka fram lite kvällsmat här!



Inga kommentarer: