fredag 1 april 2022

Äter jag något annat än omelett

 Som svar på frågan om jag äter något annat än omelett är naturligtvis svaret ja, men jag tycker att omelett är så bra att göra framförallt när jag är själv. Idag blev det återigen en snabb och enkel omelett. Jag vispade ihop två ägg och någon matsked vatten, lite salt och peppar. Skar lite fetaost och salami. Började steka omeletten och när den nästan var klar lade jag på fetaost och salami. Stekte lite, lite till. Tog av omeletten och hällde på en tallrik. Ja snyggare omelett finns, men god blev den. Med några tomater till tycker jag nog det är en fullgod måltid att njuta av. Samtidigt som omeletten stektes i stekpannan, passade jag på att torka ut och städa kylskåpet, så med ett fint och trevligt kylskåp, smakade maten särskilt bra.

Njut av din kväll, tror min blir särskilt bra då jag skall träffa äldsta dottern om än lite snabbt.





Inga kommentarer: