lördag 2 april 2022

Sy ett trädgårdsförkläde

 Kalas för en mycket kär vän blir det idag. I går när jag kom hem från jobbet ställde jag mig och sydde ett trädgårdsförkläde i present, då trädgårdsarbete är min väns stora intresse. Jag har faktiskt sytt ett tidigare till henne, som jag vet att hon använder och gillar mycket, så jag tänkte ett till får det bli. Vem kan få för många trädgådsförkläden. Ett litet pennfack i samma tyger där jag stoppade ner några fröpåsar blev det också. Jag blev riktigt nöjd med förklädet, men det är inte så konstigt när jag följer Christinas sytips som jag tycker är utomordentligt bra.

https://www.youtube.com/watch?v=NlEyxJ8cKDs

När jag stod i min lilla ateljé  i går eftermiddag, föll snön utanför de stora fönstren, vackert. Samtidigt vill jag inget annat än att våren skall hänga kvar som redan börjat här.
















Inga kommentarer: