fredag 15 april 2022

Uppsättning vävstol

 När jag var hos mina föräldrar för några dagar sedan tog jag med mig min vävstol, som vi idag har monterat i min ateljé. Så glad och tacksam för det. Montera vävstol på förmiddagen och kalas på eftermiddagen det är min melodi. För er som skall jag sätta i hop en vävstol och inte vet hur delarna skall sitta, kan jag rekommendera Laila Lundells bok, Stora vävboken. Tydliga bilder och text. Boken är ganska gammal, men mycket bra. Laila Lundell arbetade på handarbetes vänner från slutet av 1960-talet och till början av 1980- talet. De sista åren som hon hade handarbetes vänner som arbetsplats var hon rektor där. När hon slutade där arbetade hon vidare som förste hemslöjdskonsulent.

De har sagt det skall bli soligt i dag, men än lyser solen med sin frånvaro, så vi får se hur det blir lite senare. Hade varit trevligt att kunna sitta i uterummet och inte behöva flytta in allt som jag ställde fram i  går, men det går det också förstås.


















Ha nu en fortsatt fin dag!


Inga kommentarer: