onsdag 17 augusti 2022

Alltid händer det något

 Alltid händer det något när man har mellersta dottern i sin familj, även om hon flyttat hemifrån och det nu mera är mest hennes sambo som får ta del av hennes påhittiga upptag får vi allt en liten del också.

I går vid 21.30 plingade det på dörren, utanför stod hon med en spann turkisk yoghurt. I spannen hade hon sås till fiskgratäng, hon hade under gårdagen gjort fiskgratäng och det hade blivit för mycket sås, så hon tänkte att jag kanske ville använda såsen för att också göra fiskgratäng och vem vill inte det?. Så idag har jag gjort en fiskgratäng till i eftermiddag.

Jag är ledig i dag helt otroligt skönt, startade dagen med att tvätta sängkläder, dammsuga, handla och lite allmänt plock. Vi får se vad eftermiddagen har att erbjuda. 

Jag kommer inte att vara ledig onsdagar framöver, utan det blev bara så idag. Jag skall vara studieledig en dag i veckan framöver men inte onsdagar.

Ha nu den bästa av dagar!






Inga kommentarer: