fredag 5 augusti 2022

Sömad och promenad

 Sömnad och promenad kanske inte den mest förvånande rubriken när den kommer från mig. Maken har börjat jobba denna veckan och jag började då veckan på Hälsö. Här hemma har jag mest plockat och fixat lite. Vi har köpt en ny säng så det blir lite att bära och flytta runt, men det blir nog bra när det är klart.

I dag hade jag tänkt ge mig ut i min ateljé och sy lite. Jag startade dagen med att jag promenerade med maken till hans jobb, innan jag tog en lite längre promenad. 

Jag börjar jobba i mitten av nästa vecka, så några dagar ledigt till blir det, tänkte mest använda dem till sömnad osv. I alla fall vardagarna, helgen är det lite annat planerat.

I eftermiddagen skulle jag hämta maken lite tidigare på jobbet så att vi kan åka och bada, skall bli fint väder. Nu är det lite molnigt, men skall man tro väderprognosen, så klarnar det upp.

Jag har också börjat titta lite på innehållet och litteraturen på den kursen som jag skall läsa till hösten, Svenska som andraspråk. Det är en ganska lång kurs. Tidigare har jag bara läst kurser på 1 år eller till och med 1/2 år. Den här gången blir det  1 1/2 år om jag fixar det. Det är på halvfart, precis som de kurser som jag har läst innan. Eftersom jag arbetar samtidigt är det svårt att hinna med mer. Precis som jag skrivit innan tycker jag det är så roligt att få möjlighet att lära mig nytt. Jag tänker att den dagen jag blir pensionär då hoppas jag att jag har möjlighet att läsa flera olika kurser på universitetet, men vet inte riktigt om och vad man får läsa som pensionär eller om det finns några begränsningar.




 

Inga kommentarer: