lördag 5 augusti 2023

Ett litet boktips

 Ett litet boktips så här en lördag framåt eftermiddagen kan väl aldrig vara fel. Den boken jag har läst hade jag nog aldrig valt att läsa om jag valt helt själv. Jag valde den bland många andra böcker eftersom jag är med i en tävling på biblioteket där man kan vinna bokpaket. För att få vara med skall man välja två böcker som är böcker som är översatta till svenska från ett annat språk än engelska. Den boken jag valt är översatt från franska. Den kan verkligen rekommenderas, så glad att jag valde att läsa just den. Det handlar om en tjej och hennes familj som kommit från Algeriet till Frankrike och deras liv där, vilket inte alltid är så enkelt.

Boken läste jag på en fantastiskt fin strand i Norge vid Sognefjorden.  Bad blev det förstås också varvat med läsning.

Ha nu en riktigt fin eftermiddag och kväll, så hörs vi snart igen!




Inga kommentarer: