onsdag 9 augusti 2023

Frodigt och grönt

Många säger i vår del av landet att juli har regnat bort. Kanske har det kommit mycket regn, men det har också gjort att allt är så grönt och frodigt. Vi hade otroligt soligt, varmt och torrt i maj och juni, vilket gör att jag tillhör dem som är nöjda med regnet som kom. Klart jag skulle önskat att jag kunnat ligga på en klippa och sola, ta många och långa bad något som det blivit ganska lite av. Jag har en bild av hur vi förra sommaren jag och maken låg ute på en klippa och badade dag efter dag och att våra ungdomar med pojkvänner dök upp fikade och badade med oss för att sedan dra vidare. Det är min bild i alla fall så här i efterhand.  Den kanske inte alls är med verkligheten överensstämmande, hur huset på kvällen fylldes av ungdomar som hade rest hit ganska långt för att surfa tillsammans med våra ungdomar. Fart i och aktivitet.




Inga kommentarer: