söndag 13 augusti 2023

Lite nervös

 Att jag är lite nervös är kanske det minsta man kan säga. I morgon startar nya jobbet och här har lästs på om skolans likabahandlingsplan och lite annat. Kläder har blivit strukna och fixade med. Det skall bli spännande, nervöst men framför allt roligt, hoppas jag.

I helgen har jag och maken varit i Falköping och kom hem i eftermiddag. Maken skulle på någon festival och då kan man välja vara hemma eller följa med. Jag tänkte jag åker väl med i husbilen. Vi bodde på området, så jag gick med och åt inne på området och eftersom vår husbil stod närmast huvudområdet med scenerna hörde jag all musik, lite mysigt. Så jag var mest i husbilen och maken kom och gick. Det var hårdrocksmusik så kanske inte riktigt min grej att hänga där inne, men att lyssna på musiken lite på avstånd från husbilen gillar jag. Det har gjort att jag haft möjlighet både att sticka, läsa och lite annat. Vi hade även med oss våra cyklar och det blev en tur till Rabalders stora outlet, men jag handlade inget denna gång. En tur till Falköpings ost blev det också. Kan verkligen rekommenderas och där blev det handling av en hel del olika ostar. Jag har besökt dessa ställen vid flera tillfällen innan eftersom två av våra flickor spelat Volleyboll och det är det mycket av i Falköping.

I eftermiddag var mitt linne färdig blockat och klart.



 Nu är det min virkade kofta som ligger på blockning och nu har jag två alternativ, börja på makens mössa som vi köpte garn till på Island eller en kofta till mig själv som jag köpte garn till i Strömstad. Vi får helt enkelt se. 

Ha nu en riktigt fin kväll, här skall fixas matlådor.


Inga kommentarer: