måndag 3 september 2012

Hur gör ni?

Hur gör ni med lunch middag och sådant där. Jag tycker det är så spännande för det ser så olika ut hos alla.
Hos oss så äter alla lagade lunch i skola och på arbete och sedan lagand kvällsmat på eftermiddagen / kvällen.

På helgerna lagar jag lunch till alla mitt på dagen runt 12.00 och sedan blir det lagad kvällsmat. 
Vi brukar fika en gång mellan frukost och lunch och en gång på eftermiddagen vid 15.00 på eftermiddagen. Då blir det oftast hembakt, men inte alltid. 


Ibland bakar jag, ibland någon av alla barn.
Kram
Hanna

3 kommentarer:

svart vitt och rött sa...

Jag tycker att vi lagar mat alltid... och handlar mat alltid :-) Vi tar alla med oss matlåda till jobbet och fixar ny lagad mat till kvällen som vi också tar med oss dagen efter :-) Fika? I stort sett aldrig...

Hannis sa...

Fikar är sällan jag gör men lunch och middag käkar jag förstås.
Frukost skulle jag behöva lära mig att äta ordentligt, är hopplös där!

Ha en fin vecka/ Kram Hannis

Anonym sa...

Här hemma hos oss är det rejäl frukost som gäller och åtminstone ett lagat mål per dag.. kvällsmaten byter vi ibland ut mot gröt istället för mat. Fika - Ja Tack gärna, men inte för ofta ;) och gärna hembakat då.