söndag 2 september 2012

Mer recept

Lasagnen blev klar och är nu uppäten förutom det som blev två matlådor till mig och maken.
Snabbt och lätt alltid skönt när det räcker till matlådor också.
Nu tänkte jag bjuda på er på receptet.
Jag gör en köttfärsås och enostsås som jag sedan blandar.
Såsen i botten och sedan på med köttfärsåsen ett lager lasagneplattor sås, köttfärsås, plattor, sås köttfärs och hyvlad ost över hela.

Köttfärsåsen brukar jag göra lite olika tar det jag har.
Men idag såg det ut ungefär så här.
1 lök
ca 500 g köttfärs.
1 pkt krossade tomater
lite salt
och vitpeppar.
Låter det koka ganska länge när det är färdigt för då blir lasagnen mycket mer smakrik.

Ost sås
4 msk margarin
8 msk. v. mjöl
6 dl mjölk (laktosfri här hos oss)
6 dl vatten.
lite salt
riven ost ca 4 dl.

Det som gjorde att det extra snabbt idag var att vi hade taccos igår kväll, så osten var färdig riven och jag tog även den hackade löken som var kvar.

Lycka till!
Hanna

1 kommentar:

Hemma på Sjuan sa...

Så gott med lasagne!
Här har våra familjemedlemmar nyligen intagit frukost :)

Kram Suss