onsdag 26 september 2012

Pyssel hela dagen.

Någon undrade hur jag har tid för pyssel.
För mig är det mer något jag bara måste få göra.
Ibland med fem barn, arbete, läxläsning, matlagning så behöver jag koppla av och gör det då gärna tillsammans med barnen och då är pyssel utmärkt.
Vill jag göra pyssel som är lite svårare passar det utmärkt för sjuttonåringen att vara med, men även pyssel för sexåringen går utmärkt, men nio åringen och elva åringen är helt klart de största pysslarna här och har varit så hela tiden.
Bakning är en annan sak som passar utmärkt att göra med barn så det gör jag också jätte ofta.
Allt som man kan göra tillsammans gillar jag.
Men det är klart på kvällen ibland när alla gått och lagt sig då läser jag gärna en bok.
Kram
Hanna
 


24 kommentarer:

Gunillasljusglimtar sa...

Hej Hanna! Jag beundrar dej ändå med allt som innefattar en stor familj! Ja du rekommenderar inte surströmming då..Nääe jag vill inte heller:(..Men får väl kanske pröva! Natti vännen ♥ Gunilla

Gunillasljusglimtar sa...

Hej igen Hanna! Jag är fiskälskare också men detta är nog inget för mej..men gubben lovat för mycket nu du förstår! Kramis Gunilla

Fröken Tindra sa...

Pyssel, bakning och sömnad är bra avkoppling!
Kram!

Skaparglädje sa...

Det är så roligt att pyssla...men idag ska jag baka småkakor till kyrkkaffet på söndag.

LOPPISLIV sa...

Så härligt att du tar dig tid och pyssla Hanna, alla har vi någon syssla som ger lite extra ro och energi :-) Själv är jag ingen pysselmänniska tyvärr, har ingen ro till det, men att få sitta och läsa en bra bok, det är min melodi :-))

Ha en underbar dag nu!
Kram Paula

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Man har väl som oftast lite extra tid till sådant man verkligen tycker om, det handlar ju oftast bara om prioriteringar. Själv ser jag väldigt sällan på TV, vilket gör att jag har massor med tid över till pyssel och inredning. Men det är ju inte alla som har förståelse för den prioriteringen... :-)

Oavsett roligt att göra något tillsammans med barnen!

C h a r m i g t L a n t l i g t sa...

Hejsan!

Visst är det kul att pyssla, det funkar för alla åldrar =)
Kram Sanna

Elsa och Helena sa...

Trevlig helg till dig i förskott!

KRAM Helena

Prinsessorna på Bellevue sa...

Pyssla och baka är faktiskt jättekul! Det gör vi här hemma också, så ofta vi hinner och kan! Supermysigt!

Ha en fin kväll!

Kram
Petronella

Snäckskalsdalen. sa...

Och tänk vad barnen kommer att ha fina minnen med sig när dom kommer ihåg pysslandet i sitt barndomshem, det är sånt som förgyller livet för alla!
Agneta kram

Nilla Q sa...

Visst är det viktigt med avkoppling! Pyssel blir jag bara stressad av, men bakning - det tycker jag om!:)

Kram Pernilla

Roses & Angels sa...

Tack Hanna men vad fina saker du hittar på =)♥ Bra att återvinna. Önskar dig en fin helg. KRAM

Viola sa...

Ha en skön helg, kram

Anonym sa...

helt rätt inställning tycker jag ! har man fem barn så ska man ju gilla att göra saker tillsammans. Jag som sex barns mamma känner lika. Det är ju så roligt att få vara lite kreativ och att få skapa i det lilla och enkla som vi har runt omkring oss. Jag tror också att det gör vår familj till en bra gemenskap om vi har kul tillsammans i både lek och arbete hemma. Önskar er en solig fortsättning på veckan gör Kristina

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Här regnar det så det skulle vara perfekt att ha en en pysseldag.
Kram Anette

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Du er flink som får tid til pyssel i tillegg til alle dine gjøremål!:-) Tror det er veldig viktig med slike friminutt.

Nå ble jeg inspirert til å kjøpe meg en boks med ost:)

Takk for hilsen hos meg:-)

Klem

MårsArt sa...

Har läst "ifatt" på din blogg. Så mycket fint du har gjort.
Ha en fin vecka.
Kram
Agneta

Min plats i solen sa...

Klart att man ska göra det som gör en glad och som får hjärtat att le. Så bara pyssla du på Hanna. :)

Kram på dig

Beas sa...

NÄr jag tänker tillbaka på min barndom, på vilka stunder som var mina lyckligaste, så var det stunderna med mamma när hon inspirerade med något hantverk, som är mina lyckligaste.
Hon dog när jag var 11 år så jag tänker med mina barn att det inte finns någon ände för hur mycket tid och engagemang jag vill lägga ner på dem och hur jag vill sprida mamma engagemang vidare till dem.

svart vitt och rött sa...

Oj, vad mycket pyssel du har fixat till så fint! Vi ses!

Katarina sa...

Kikar in och önskar dig en riktigt trevlig helg. Kram Katarina :O)

Hem och Lycka sa...

Nåt för sig själv måste man ha! kram Mia

Ingela sa...

Ja, herregud - hur hinner du?? Så duktig du är!

Erika Åberg sa...

Fin inställning! Min treåring har precis börjat kunna hantera en sax, så jag ser fram emot pysselstunder tillsammans. Ska definitivt leta inspiration här!