söndag 14 augusti 2022

Vilken helg!

 Vilken helg så här långt, helt otroligt rolig och trevlig. Har hunnit så mycket. På fredag när jag slutade jobbet körde jag ut till Hälsö och mamma och pappa. Där vi firade mina föräldrars guldbröllops dag och vilket väder vi fick. Senare på kvällen tog jag och mamma en riktigt lång promenad. Min bror tog sin kajak och paddlade ut till en liten ö där han sov över. Sonen och maken satte sig i varsin stol i den underbara kvällssolen och läste.

Ett sent kvällsdopp medan solen gick ner blev det också och sedan sov jag som en stock och missade tyvärr både mareld och stjärnfall som hade varit senare.

Lördagen blev det tidigt upp och ut med båten till en liten ö, först körde vi en liten runda för att se om vi träffade på min bror med kajaken, men vi missade varandra. Vi låg med båten några timmar på Ängholmen jag, maken och sonen, innan vi körde hem till mina föräldrar igen. Då blev vi inte kvar så länge. Sonen tog sedan en av våra bilar och körde hem till sig och jag och maken den andra. Sonen skulle hem en runda till sin lägenhet innan vi skulle mötas upp hemma hos oss. Vi körde via en affär för att köpa 50-årspresent, då vi skulle vidare på en liten tillställning på kvällen. På väg hem körde vi också en runda via Grimmetons kyrka där äldsta dottern var tärna på ett bröllop. Vi kom ca 10-12 minuter för sent, men lyckades smita upp på läktaren utan att störa allt för mycket. 

När vi kom hem hade sonen kört upp på uppfarten någon minut före och, han hade inte ens hunnit gå ur bilen. På en mycket kort stund gjorde vi oss klara för att köra vidare för att träffa några vänner. Vilken kväll vi fick, så många glada skratt. Kan verkligen inte bli bättre kan jag säga. Vi kunde sitta ute hela kvällen, njuta av det fina vädret, god mat, men framförallt det trevliga sällskapet.

Sonen körde vi till stationen senare på kvällen så han kunde ta tåget till Göteborg, han skulle vidare på andra roligheter. Jag och maken körde runt Stråvalla och tog ett kvällsdopp.  Sedan var det verkligen sena kvällen och bara hem och lägga sig.

Vad den här dagen har att erbjuda vet jag inte riktigt ännu, men vi har redan haft folk här som varit och köpt vår kajak. Lite tråkigt, men eftersom jag inte kan paddla för min axel, så fick det bli så. Det kommer om man får tro sjukgymnasten ta lång tid/år innan den är återställd.

Nu skall vi köra en tur och bada för om vi har tur får vi besök av äldsta dottern och hennes sambo innan de kör till Växjö idag igen.

Ha nu den bästa av dagar! 

Nu skall vi se om jag kanske har lite bilder att bjuda på från dessa hektiska, men mycket trevliga dagar.














Inga kommentarer: