söndag 21 augusti 2022

Vad gjorde du igår?

 

 Ja vad jag gjorde igår kväll, den frågan behöver ni som brukar titta in här naturligtvis inte ställa. Det mest troliga är att jag efter att jag kommit hem från Symässan och ätit lite att jag tog mina nya tyger och gav mig ut i min lilla syateljé och visst gjorde jag det, ni behöver inte fundera längre för nu vet ni det. Jag valde att sy en tröja i ett tyg med stora härliga prickar på som jag hade köpt på mässan. Jag gjorde tröjan efter en tröja som jag redan hade. Det blev en tröja med liten holkärm.Jag gjorde förstås inte helt efter min gamla tröja eftersom jag behöver variera mig och lära mig nytt hela tiden, som jag sagt så många gånger jag tycker om att lära mig nytt och det gäller det mesta. Så jag valde att sätta en kanal och trä i resår längst ner på tröjan. På provdockan blev det lite sådär, men den blev faktiskt bättre på. Tyvärr blir det bara provdocksbilder, då jag var själv hemma i går kväll då maken var på "galej".

Lyssna på en del av Robert Brobergs kluriga sånger och sy, ja det är livet det. Dessutom hade jag besök av mellersta dottern en stund, hon som får hela tillvaron att lysa upp. Som Robert Broberg säger, "du lockar fram det bästa i mig".

Ja, ni som funderar lite, den är ostruken och ja sömmarna måste pressas, hoppas att ni klarar av det. En dag kommer det kanske fler bilder när jag har den på, men då behöver jag ha en "fotograf" på plats". Tycker det är så svårt att ta bilder på sig själv.





 

Inga kommentarer: