lördag 27 augusti 2022

Sömnad, blus

 I dag gjorde vi lite olika ärenden på förmiddagen, sedan har maken byggt på mitt orangeri och jag har sytt på en blus. Det var ett tyg som jag köpte på symässan i Viskos. När jag läser på Wikipedia känner jag att det som står om materialet inte riktigt stämmer med det jag har lärt mig, så jag vågar inte skriva så mycket. Jag har lärt mig Viskos är gjort av Cellulosa fibrer, men läser man på Wikipedia säger de att det även kan vara bomull, så jag blir osäker. Jag har också lärt mig att det räknas till en regenatfiber och det har med framställningssättet att göra. Jag trodde att vi hade, naturfibrer, syntetfibrer och regenatfibrer, men som sagt det var så länge sedan jag lärde mig så jag kan ha glömt eller att det av någon anledning har förändrats.











Inga kommentarer: