tisdag 16 augusti 2022

Tomater och gurka

 I år har det varit lite si så där med odlingarna. Jag har odlat, men vi har varit hemifrån i perioder och då har vi inte längre några barn och ungdomar som bor hemma längre och kan hjälpa till med allt sådant där. Vi har ett bevattningssystem som har fungerat bra, men det är inte riktigt som när jag vattnat för hand. Gurka har jag fått mer än förra året, värre är det med tomaterna, mycket lite. De har växt så de är som en djungel, men vad hjälper det när det bara blir några enstaka tomater ändå. Tidigare har jag haft så mycket tomater att jag har gjort tomatsås och fryst in, verkligen ett tips för er som har möjlighet.

Squash har vi haft lite grann och det tycker jag är så otroligt gått, framförallt på pizza med mozzarella. 

Det har varit så otroligt varmt i olika perioder den här sommaren och då vattnar jag grönsakerna, men jag brukar inte vattna blommorna så mycket, de jag har i kruka vattnar jag förstås, men inte allt det andra. Eftersom jag har en ganska stor trädgård skulle det gå åt massor vatten då, så det är inte riktigt hållbart varken för mig personligen eller ur ett större miljöperspektiv. Men som sagt blommor i krukor och liknande vattnar jag.

Ha nu en fin kväll, imorgon är jag ledig det skall bli helt underbart och tänk om det kanske går att bada, ni får väl höra mer om det under morgondagen.

 


 


 

 



1 kommentar:

Evas Pyssel sa...

Vilken fin bukett. Jag håller med dig, växtligheten har inte varit som vanligt i år. Alldeles för varm väderlek. Men vi hoppas på bättre tider. För tomater och andra grönsaker vill man ju gärna frossa i när man kan odla själv.
Ha det gott önskar Eva