måndag 29 augusti 2022

Vad hände sedan!

 Vad hände sedan senaste inlägget kan man undra. Pizzan står klar och väntar bara på att ätas när maken kommer från jobbet. Stryktvätten klar och de mesta annat jag hade tänkt få gjort också.

Sedan blev/blir det studier. Har börjat läsa i min första bok. Svenska som andraspråk, forskning, undervisning och samhälle. De kapitlet som jag börjat läsa var mycket intressant och medryckande. 

"Språk och språkliga variationer har antagligen under alla tidsepoker fungerat som medel för att skilja mellan oss och dem". Det finns exempel redan från Bibelns tid i Domarboken.

Jag är ännu inte klar med det första kapitlet då jag antecknar hela tiden när jag läser, så det går långsamt kan man säga, men det betyder oftast också att jag bara behöver läsa en gång och sedan bara kan bläddra i mina anteckningar. Snyggt skriver jag inte heller och många förkortningar, bara jag förstår och kan läsa det tänker jag.

En liten paus i studierna med lite te och vindruvor får det också bli, nu dags att fortsätta någon timma till.

Lite stök och bök på mitt lilla skrivbord, eller egentligen yngsta dotterns. Jag brukar dock oftast vara ganska noga med att plocka undan efter mig för att det skall kännas roligt att komma tillbaka vid nästa tillfälle.








Inga kommentarer: