måndag 22 augusti 2022

Klänningar och kollegor

 I fredags blev jag så otroligt glad på arbetet. Det var en kollega som hade en så fin klänning och jag sa till henne, "Åh vilken fin klänning du har". Då får jag ett så fantastiskt svar "Det är du som inspirerat mig, med alla dina fina klänningar", hur glad blir man inte då. Ja, jag älskar klänningar och har det eller kjol väldigt ofta, men om jag kan inspirera någon, kan det bli bättre och roligare, lilla jag.

I dag träffar jag inga kollegor, tyvärr, hemma och ledig vilket i och för sig inte är tyvärr. Här skall fixas med lite av varje. På tisdagar skall jag ha de allra yngsta i skolans värld. De andra dagarna har jag äldre elever. Med de yngsta skall jag arbeta med svenska mest, nytt för mig då jag tidigare mest haft matte, men nu är jag ju färdig svenskalärare och vill då gärna använda mina nyvunna kunskaper.

Ha nu en fin måndag!



Inga kommentarer: