onsdag 10 april 2019

I flitens tecken...

Lika bra att fortsatta på det inslagna spåret. Trots att jag jobbade längre idag än jag brukar -16.30 och imorgon till 19.30, kände jag att jag ville fortsätta fixa lite här hemma.
Det blev bröd bak, et enkelt bröd jag brukar göra med fetaost och tomat.
1pkt jäst
5dl ljummet vatten
1/2 dl olja
lite salt
v.mjöl

Tomater
Fetaost

Så här gör du
Smula jästen i en bunke häll i vatten, olja och salt.Rör tills jästen har löst upp sig
Häll i v.mjöl tills du får en deg som bara är lite, lite kladdig, knåda ganska länge.
Tryck ut degen på en plåt med bakplåtspapper.
Lägg Fetaost och skurna tomater på degen.
Vik ihop brödet så inte tomater och fetaost syns.
Vänd degen upp och ner.
In i ugnen 250 grader i ca 20 minuter

Chokladbollar blev det också.
Jag brukar göra en smet där man smälter margarinet först, blir så mycket godare tycker jag.

Sedan lite tvätt fix och nu dammsugning.
Ha en fin kväll!
 


Inga kommentarer: