fredag 19 april 2019

Promenad

Alltså så glad man får vara. Solen lyser från en klarblå himmel, maken säger att jag nog vågar plantera ut tomterna i växthuset nu, tror dock jag väntar på äldsta dottern som kommer från Växjö med sin sambo om någon timma. För jag vet att hon älskar plantering, hon skulle nog bli besviken om jag var klar när hon kom. 
Mellersta dottern har förstås tagit bil och bästa kompis och kört till Kungsbacka. Förstår att hon har galet roligt, med nytt körkort och allt.  Är så stolt över henne. Både att hon kan och vågar så mycket.
Yngsta dottern går här hemma med oss och väntar på att äldsta systern skall komma hem, de två har alltid haft ett fantastiskt syskonband även om det är 7 år mellan dem. 
Sonen kommer på kalas imorgon och då har han mormor och morfar med sig, de skall komma till honom med sin bil och sedan kör han ner dem alla tre. Alltså att man får ha det så bra.

Igår kväll hade vi även ett trevligt besök av en vän som studerar/studerat i Uppsala under året.
 
Jag fick även ett så fantastiskt telefonsamtal här på förmiddagen från en flicka som fyller 10 år i veckan och kom hit 2014 och som jag haft förmånen att få ha som elev tidigare och som jag och min kollega hjälpte så gott vi kunde eftersom hon bodde på flyktingboende och inte hade svenska språket med sig. Jag blev inbjuden på hennes 10-årskalas nästa helg, hur kan man ha sådan tur.

Jag och maken har förstås även hunnit med en promenad i den härliga vårsolen.
Jag har även hunnit baka några sorters kakor och gjort köttbullar till Påskbordet i morgon. maken har fixat påskskinkan. Så nu tror jag allt är förberett och klart.

(Bild från gårdagens lilla vandring)
 


Inga kommentarer: