torsdag 23 januari 2020

Mosstickning

Just nu håller jag på med min kofta i mosstickning. Garnet fick jag av maken i födelsedagspresent, jag hade sagt att jag ville ha just det, men sedan helt glömt av det. Jag är klar med bak och framstycken och har snart gjort halva första ärmen. Jag har redan en tanke på den tröja jag skall sticka sedan, tänkte mig falska flätor och garnet ligger sedan flera år i en korg hemma. Jag har virkat en kofta av det, men är inte riktigt nöjd med den, så tänkte ta upp det och göra om.
Maken undrar dock hur många tröjor man kan behöva och det gör kanske jag också, men det finns ju så många olika stickmönster som måste prövas.

1 kommentar:

Anna Lundevall sa...

Det kanske finns en gräns för hur många tröjor man kan bära eller ha i garderoben, men inte för hur många man vill sticka och virka. Å, om dygnet ändå hade fler timmar!