onsdag 29 april 2020

Ensam

Jag är en person som är social och tycker mycket om att umgås med vänner, dock inte i så stora sammanhang, men lagom. Här hemma har vi också alltid varit många så det är fullt upp, men ibland behöver jag vara för mig själv. Jag har tyckte om de få dagar jag kommer hem först och kanske har 45 minuter för mig själv innan första personen kommer hem, men i corona tider är det inte så. Döttrars är hemma hela tiden och maken är nu hemma med hosta. 
Det gör att det inte blir fem minuter egentid, kanske inte gör så mycket, men min hjärna behöver verkligen landa ibland. Att ha alla hemma gör också att hemmet blir så mycket rörigare än vad det brukar, något jag nu känner att jag inte alls hinner med. Jag som egentligen gillar ordning och reda och blir stressad av stökiga hem, men just nu går det inte.
Vardagsrummet är klassrum, matsal och gymnastiksal. Den andra dottern håller på med sitt examensarbete, skall ta studenten i vår, det är ett praktiskt arbete, så material överallt. Ja, ja vad skall man göra åt det, i vanliga fall hade jag blivit "knäpp" och det kanske jag känner även nu, men inte så mycket att göra åt. Finns liksom inget att göra och ingenstans att dra sig undan.
Detta eller dessa fantastiskt vackra träd finns i skogen bakom vår skola.
Njut av din kväll!


Inga kommentarer: