måndag 13 april 2020

Röra sig ute

Jag är ganska van att röra mig och vara ute i naturen, något jag trivs med. Det roliga är dock att i dessa tider ser jag så mycket fler folk ute, både själva och i sällskap (de allra flesta håller avstånd). Det är väl en av de få bra saker som Corona trots allt burit med sig (tro inte att jag tycker något är bra med Corona).
Maken hörde i och för sig på radion att den kriminella världen hade det svårare tack vara stängda gränser osv, även det lite intressant. Det sägs att vår miljö blivit bättre på många platser också. Det som jag själv dock upplever som mest positivt det är hur människor är mot varandra, ser en så otroligt stor skillnad åt det positiva hållet och det gäller både i det lilla och stora att politikerna inte skriker och är otrevliga mot varandra som jag tycker har varit så negativt ser också annorlunda ut, där är det en enad front (för det mesta).
 Som sagt tro inte att jag tycker att det finns något bra med Corona, detta jag nämnt är saker jag tycker kunde blivit bra ändå.
Hoppas bara att de håller i sig även efteråt, för det var något jag verkligen upplevt att vi behövde!

Inga kommentarer: