söndag 12 april 2020

lugn och ro

Jag är en person som jag tror speglar ett yttre lugn och visst är jag ganska lugn, men att sitta still är verkligen inte min grej. Ofta när jag kommer hem från jobbet, sätter jag på vattenkokaren och tänker att jag skall sätta mig en stund. När jag rusar förbi diskbänken fixar jag snabbt till tepåse ibland i teet, mjölk ibland osv, samtidigt som jag gör andra saker. Jag tror dock att jag jobbar ganska strukturerat med en sak i taget, men samtidigt bra på att göra saker på vägen till något annat.  Tillbaka till det där te drickandet. Ofta står koppen kvar på diskbänken, kanske är teet klart, men dricker av det gör jag sällan. Ibland önskar jag att jag bara kunde sätta mig ner och sitta still, men så otroligt svårt. Det finns så många måsten och roliga saker som måste prioriteras i min värld.
Jag tror jag måste hinna sy en klänning, laga middag och städa på en timma typ. Jag vet att det inte är möjligt, men om man jobbar på så kanske... Jag tror varje eftermiddag att jag skall hinna precis hur mycket på de max 45 minuter jag är hemma innan maken, laga maten, städa, duka och hinna dricka mitt te. Det hinner jag nästan aldrig, men ibland... För med fyra barn har jag lärt mig att vara snabb.
Som jag brukar säga "tur att man har något att göra!



Inga kommentarer: