måndag 27 april 2020

Natur, te, växthus och potatis

Även om regnet öser ner kan man njuta av naturen, växthus, te och planteringar.
Idag var det en super duper dag på jobbet, min närmsta kollega var åter på jobbet efter nästan två veckor. Jag är så glad för det och en lunchpromenad fick vi förstås också tillsammans. 
Måndagar är ganska långa dagar, det börjar med a-lagsledarmötet inan själva skolan börjar och sedan jobbar jag till 16.00, men tisdagar är längre och börjar tidigare.
När jag slutade körde jag och storhandlade, försöker göra så få inköp som möjligt i dessa tider och desto större när jag väl handlar.
När jag kom hem hade mellersta dottern gjort en fantastisk köttgryta och stekt potatis med skalet kvar, makalöst gott. Efter maten gick jag en promenad i regnet ner till viskan som jag brukar och sedan satte jag mig lite i växthuset, lyssnade på regnet som smattrade på mot taket och försökte att tänka på ingenting alls och drack en kopp te.
Nu skall jag strax se på ett av mina favoritprogram, vem bor här?

Ser ni så långt min potatis i växthuset kommit.
























Inga kommentarer: