torsdag 9 juli 2020

Blomster plock

Ibland tar jag lite lugnare morgonpromenader, som idag. Då brukar jag passa på att plocka lite blommor. tycker det är så roligt som jag skrivit många gånger.
När jag plockar en bukett brukar jag ha en speciell plan på hur jag gör, för att det skall bli så som jag vill ha dem. Jag vill ha dem lite "vildvuxna" och spretiga, men ändå lite runda.
För att få det så brukar jag ha mycket olika grässtrån i mina buketter. Jag börjar alltid med att plocka tre fyra stycken av den första blomman jag plockar, det som blir mitten. Där brukar jag välja färgglada blommor. Efter det plockar jag tre av varje sort, oavsett om det är grässtrå eller något annat. Dessa tre blommor/grässtrån placerar jag jämt runt buketten. Jag fortsätter att plocka tre av varje, tills buketten är ganska stor, då börjar jag plocka fyra av varje, men gör på samma sätt att jag fördelar de fyra jämt runt buketten. Det är inta alla buketter som jag gör så stora att jag behöver övergå till att plocka fyra utan de flesta håller jag till tre blommor.

Inga kommentarer: