fredag 25 juni 2021

Att fundera

 Jag tillhör ju den människoskaran som funderar över det mesta och tänker ofta om jag gör så hur blir det då, om jag gör så får det ett annat resultat osv. Det är både när jag skapar och syr eller andra saker i vardagen. Jag är nog ganska snabb och rationell i mitt handlade och en del går bara på rutin, men samtidigt är det en tanke jag oftast bär med mig, skall jag göra si eller så och varför. Det ena sättet blir oftast inte bättre än det andra, utan resultatet blir det samma, men i praktiskt arbete kan det förstås ofta vara så att vilket sätt man utför en sak på och i vilken ordning kan få ganska stora konsekvenser, men inte alltid förstås.

Har du plockat blommorna för att ha under huvudkudden i kväll? Själv tror jag att jag avstår från det denna gång.


 



Inga kommentarer: