söndag 20 juni 2021

Ingen gladare än jag

 I går fick jag reda på att jag är helt godkänd i den SO-kurs jag läst under våren för att bli behörig SO-lärare, känns så bra, jag är förstås redan behörig lärare, men har genom lärarlyftet läst till SO. Det har varit en rolig och intressant kurs och jag har fått lära mig massor. Bara så glad att jag fixade att studera på 50% samtidigt som jag jobbade 100%. Jag har lagt ner mycket tid och det har inte funnits tid för så mycket annat vill jag säga, så det har passat ganska bra med att det varit Corona-tider.

Jag hoppas kunna plugga hela nästa år också, men det får vi se. Jag har i alla fall kommit in. Som jag skrivit här tidigare finns det få saker som jag tycker är så roligt som att lära sig nya saker. Jag är en person som nog kan oroa mig för det mesta, men just detta med nya saker gör mig bara nyfiken.

 



Inga kommentarer: