fredag 25 juni 2021

Midsommar blomster

 Glad midsommar på er allesammans och ett stort tack för att just du valt att titta in här.

Här har vi ätit vanlig sill lunch, men även lite köttbullar och prinskorv till som jag tror några av ungdomarna i huset föredrar. Till efterrätt var det en mycket god chokladmousse och jordgubbsefterrätt som maken hade gjort förstås.  

Senare tog vi kaffe och jordgubbstårta. I kväll blir det grillat.

Äldsta och yngsta dottern cyklade iväg och fixade blomster till kransar, egentligen bara prästkragar. Så fint.

Lite lustigt tyckte jag allt när äldsta dottern kom in genom dörren hade hon en kjol som hon sytt, yngsta dottern hade på sig en kjol som hon sytt och jag hade på mig en kjol som jag sytt, få saker gör mig så glad, som när jag ser att mitt intresse har gått i arv till döttrarna.








 


Inga kommentarer: