onsdag 23 juni 2021

Det trodde jag aldrig

 När jag var klar med klänningen, var jag så sugen på att sy mer att jag tog tag i att sy en blus som jag funderat på att göra i några dagar. Det gick lätt som en plätt och med den blev jag riktigt nöjd, med klänningen blev jag inte riktigt nöjd, men sådan är jag.

Jag skulle kunna vara ledig för evigt, har så många projekt, men samtidigt trivs jag väldigt bra på mitt jobb också och har mycket svårt att se hur det skulle vara att inte få träffa elever och kollegor. 

Idag är jag särskilt glad då jag här på förmiddagen fick resultat på min senaste och sista tenta så nu är jag färdig SO-lärare också, skall bara skicka in så jag får min legitimation även för dessa ämnen. Otroligt nöjd med resultatet, man kunde ha max 40 poäng, 21 var godkänd, men jag hade 40 poäng, hur är det möjligt, jag som inte tycker jag kan något, men denna tentan var särskilt rolig, lärorik och vilka lärare, så bra.  

Nu får jag laga lite lunch, solen har tittat fram här nu så vi får se vad jag hittar på sedan. Hade lite planer på att sy lite mer, men så blir det nog inte, för det brukar bli så varmt på övervåningen när solen står på, men framförallt vill jag njuta av det fina vädret.

 





 


Inga kommentarer: