måndag 14 juni 2021

Jag förstår

 Jag förstår att jag hela tiden bara får fler och fler som väljer att titta in här och läsa, tack, det gör mig så glad.

Idag har vi haft en lite regnig eftermiddag, känns ganska länge sedan nu, så lite förvånande, men  jag gillar regn. Jag gillar egentligen de flesta väder, men det jag kan tycka är lite jobbigt är när det är grått i evigheter och inget regn, det är bara så tråkigt. Regn gör ju någon nytta, men vad gör det gråa vädret? Grått några dagar kan vara skönt, men ibland kan det bli så långdraget.

I morgon eftermiddag skall jag göra något fantastiskt roligt. Jag skall tillsammans med en annan kollega följa med till en tredje som just nu bor i båt. Hon och hennes man har gjort i ordning båten och nästa år är tanken att de skall ut på en stor seglats i minst två år, så spännande. Jag som tycker om allt som har med hav och båtliv att göra, blev särskilt glad när jag blev tillfrågad om jag ville följa med. Jag är så spänd av förväntan, så jag tror knappt jag kan sova i natt, måtte det bli morgon snabbt.


 

Ha nu en fin kväll!


Inga kommentarer: