söndag 27 mars 2022

Dagen så här långt

 Jag tycker så mycket om när jag vaknar pigg på morgonen och har tid för många olika projekt. Maken brukar oftast vara den som tar fram frukost på morgonen, framförallt på helgerna. På vardagarna är det mer jämt. Så när jag skuttade upp idag satt redan maken vid frukostbordet, bara att slå sig ner.  Han gav sig av för att måla våra fönster, han står inne i en lokal och gör det. Det är fönster som skall sitta på mitt orangeri som skall sitta ihop med ateljén, kommer bli så fint.

När jag hade ätit frukost, startat tvättmaskin och småfixat här hemma, blev det lite sömnad, men framförallt tillklippning ute i ateljén. Jag funderade länge på om det skulle bli klänning eller kofta. Nu är det klippt så en kofta blir det, tänkte ge mig ut och fortsätta där strax. När maken kommer hem blir det korvgrillning, toppen. När jag hade sytt någon timma gav jag mig av på gudstjänst klockan 10.00, där sålde de bröd till förmån för Ukraina. 

Nu skall jag ut i ateljén strax och fortsätta mitt projekt.









Inga kommentarer: