lördag 19 mars 2022

En trädgård som surrar!

 När jag läste i Blomsterlandets tidning i går med så många intressanta artiklar läste jag om olika växter som är bra för att få en trädgård där bin trivs. Jag har själv inga bi eller bikupor, men jag har både en bror och vänner som har det. Det hade varit spännande, så någon gång kanske, vem vet. Växter som är bra för bin kan man förstås ha utan att man har egna bikupor. De växter som de tog upp i den tidning jag läste igår var, Krusbär, Blåbär,krokus, Äpplen, Stäppsalvia, Rödsolhatt, Skogsklematis, Vinbär, Kantnepeta och Kärleksört. Av dessa sorter som då skulle vara bra växter för en surrande trädgård har jag flera av dem, egentligen är det bara, Stormhatt och Kantnepeta som jag inte har. Skogsklematis har jag inte heller, men flera andra sorters Klematis, så jag hoppas att även andra sorters Klematis gör nytta.

Hoppas nu att din lördag blir så som du vill ha den!



Inga kommentarer: