söndag 13 mars 2022

Solen strålar

 Ännu en dag med strålande sol, helt fantastiskt underbart. I dag kommer äldsta dottern och hennes sambo på besök, så jag startade dagen med att baka en kaka, skala potatis , dammsuga, tvätta och gå och handla. Innan handlingen passade jag på att gå en extra promenad. Äldsta dottern och sambon har varit här uppe under helgen, men vi träffar dem först idag. De har förstås mycket att göra när de är här så kort tid. Hans föräldrar, vänner och praktiska saker som skall lösas, så vi är så glada bara att de hinner hit en liten stund denna gång. Helgen har så här långt varit full av olika aktiviteter, så roligt. I fredags när maken slutade jobbet blev det återigen en tur till Hälsö och mina föräldrar. Vi sov i boa (som vi kallar den) vilket vi brukar göra. Sådan tur att det blev klar lagom till Corona. Det har gjort att när Corona var som värst kunde vi vara där och träffa mina föräldrar utomhus. På eftermiddagen åkte vi in till Göteborg gick på en restaurang och åt, maten var super god, sedan var kanske inte lokalen den trevligaste, men dit kommer jag gå igen.

Efter restaurangbesöket gick vi ner till Operan och mötte upp med sonen som kom strax efter oss. Vi skulle se en musikal med Håkan låtar. Strax därpå kom även yngsta dottern och hennes sambo upp. Det blev en riktig toppenkväll. Sedan tycker jag kanske inte musikalen var den bästa, även om andra halvan var så mycket bättre än första. Föreställningen var slut strax efter 23.30, så innan vi hade kört hemma alla ungdomarna till olika ställen var klockan närmare 1.00 på natten och så sena kvällar är jag verkligen inte van vid. Så nu väntar vi på att äldsta dottern skall dyka upp och i kväll funderar jag på att gå och lyssna på en väninna som spelar och sjunger i kyrkan i Varberg, men vi får se. 

Maken håller på att högtryckstvätta altanen, så det blir nog fint här sedan. Hade tänkt att vi skulle tagit fram grillen idag, men det får vänta lite till tror jag.

Ha nu den bästa av dagar!


(Viskan är så vacker i alla olika skepnader)

 


Inga kommentarer: