tisdag 22 mars 2022

Trädgårdsmänniska, vem är du?

 Vilken sorts trädgårdsmänniska är du? Själv är jag den där som vill ha det lite vildvuxet, mysigt och romantiskt. Jag har lärt mig med tiden att det är inte alltid det enklaste att få till De första åren jag bodde i hus för 25 år sedan, tänkte jag att det är bara att låta det vara, så blir det som jag vill. I dag har jag lärt mig att riktigt så är det inte alls. För att få till den där känslan, behöver i alla fall jag tänka på så många olika saker och när man rensar skall man låta det vara, men samtidigt låta alla växter få sin plats och inte några som bara tar över. i bland tänker jag att det hade nog varit lättare att rensa och bara ha allt i små ordnade grupperingar i trädgårdslandet, men då till den stora frågan ,skulle jag trivas då? Förmodligen inte, så jag fortsätter att hålla på som jag börjat, för om inte vi trivs i trädgården, vad är då meningen med att hålla på överhuvudtaget. För att få till den där känslan när man går ut i sin trädgård och tittar på alla planteringar en solig sommardag, vad kan göra än lyckligare.

Njut av dagen!



Inga kommentarer: