söndag 13 maj 2012

Hälsö!

Satt idag och fikade tillsammans med mina föräldrar och barn då berättar min far och mor saker för mig som jag inte hade en anning om och som jag upplevde som mycket intressant.
Bland annat att mina föräldrars underbara hus byggt på en udde ute på Hälsö i Göteborgsnorra skärgård 1899, på en av de sämsta platsen på ön på den tiden, men idag ses det som ett eftertraktat läge.
Udden som huset ligger på heter Thereses Udde det visste jag, men att huset också hade ett namn då har jag faktiskt aldrig hört, men idag fick jag lära mig något nytt att huset heter Linnea och vilket vackert namn.
Det var min mors farmor och farfar som byggde huset på den tiden. Sedan har mina föräldrar bott på en annan plats men för drygt 20 årsedan flyttade de till min mammas föräldra hem.
Kram
Hanna

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej Hanna, vad roligt att hitta din blogg. Det är nog inte så ovanligt att husen har namn. Vårt hus är inskrivet i fastighetsregistret under Anneborg, efter första ägarinnan, Annemor. Efter henne följde Olivia och sedan Anna-Lisa. Nu är det Lisbeth, men vi tycker väldigt mycket om Anneborg och skulle inte vilja ha något annat namn. Om inte jag har alldeles fel så byggdes vårt hus och "Linnea" av två bröder. Varma hälsningar, Ronald.