lördag 9 mars 2019

Middags tips!

Idag blev det mycket enkel torskgryta och koktpotatis. Innan jag gick till jobbet hade jag förberett både genom att skala potatis och fixa till grytan och skalat räkorna, men räkorna lade jag i grytan först nu när vi skulle äta den, för att de inte skall bli sega. Jag hittade på lite eget utifrån olika recept, men så här gjorde jag:

Tinade fryst torsk, skar bitarna i småbitar och saltade, lät den ligga så på skärbrädan under tiden som jag började med själva grytan.
Hällde 2dl Creme fraiche i stekpannan och 1 1/2dl, vatten. 
I Creme fraiche blandningen hälde jag i ett paket saffran, som jag förstås hade mortlat först.
Lade i fisken och lät det koka en stund.
Skalade räkor som jag lade i sist av allt tillsammans med lite dill.

Koktpotatis hade vi till.
Hoppas att det skall smaka.






Inga kommentarer: