onsdag 10 juni 2020

Bad

Nu är det verkligen underbart i vattnet 19 grader, men då var vinden i perfekt läge också. Jag körde direkt och badade när jag körde från jobbet, sedan en runda till affären. När jag kom hem var det ganska mycket disk att ta hand om mellersta dottern hade bakat fantastiskt bröd innan hon hade gett sig av på informationsmöte inför sommarenssimskola. Tvätt i stora lass fick jag också fixa med, dammsugning av golven nere och vattning inne och ute. sedan kom yngsta dottern hem som varit i skolan och gjort matteprov idag. När jag var ute och vattnade i trädgården kom mellersta dottern och hennes pojkvän, ja just det jag hade gjort lasagne också när jag fnattade runt här som jag och yngsta dottern åt, men som förstås fanns kvar till de andra ungdomarna också.  När alla hade ätit tog jag mig en promenad, men när jag kom tillbaka höll tjejerna på att färga håret på yngsta dottern, spännande. Maken hade också kommit hem då. Han har varit i Uddevalla och sedan hos mina föräldrar i eftermiddag och satt upp glas vid deras stuga. 
Nu har vi tittat lite på några gamla avsnitt av solsidan och skrattat, men nu får det bli sängen.
Imorgon är det fullfart igen, mellersta dottern har blivit inringd extra till sin gamla förskola, så hon skall vara där två dagar, roligt för henne, men det var faktiskt de ända två dagarna hon var ledig i sommar och sedan går hon direkt på sitt ordinarie jobb i höst, så jag hade hoppats att hon skulle vara ledig dessa två dagar (några helger är hon förstås ledig under sommaren). samtidigt vet jag att hon behöver full fart. Pojkvännen är också här, men han ger sig av först av oss alla till sitt arbete.
Ha en fin kväll!




Inga kommentarer: