onsdag 10 juni 2020

Praliner

Bilden gör den inte rättvis, men mellersta dottern och hennes pojkvän gjorde helt fantastiska praliner igår kväll, de var så goda att jag kan inte med ord beskriva. 
Tack för att jag får leva mitt liv med dessa fantastiska människor. De gjorde flera olika sorter, men vi åt alla bara en var, så mättande. Finns inte en människa som kan äta mer än en. 
Ha nu en fin dag!





Recept:

36 oreokakor
225gram philadelphiaost
valfri sort av choklad


1. Mixa/krossa oreokakorna till sand liknade konsistens. 
2. När du krossat kakorna lägg 1 msk av smulorna i en skål för garnering.
3. Blanda sedan ner Philadelphian i smulorna och arbeta till en deg. 
4. Rulla degen till små bollar och ställ dem i kylskåpet i 30min.
5. Smält choklad och doppa sedan pralinerna tills pralinen är helt täckt
6. Garnera med kaksmulorna och ställ sedan pralinerna i kylskåpet tills dem stelnar (ca 15min)







Inga kommentarer: