torsdag 11 juni 2020

Makrill

Idag när jag körde hem från jobbet, gjorde jag precis som igår och körde till Bua och tog mig ett bad. Jag körde även in till fiskaffären och köpte lite makrill att steka. Någon rökt makrillfile blev det också till dem som föredrar det.  En tur till affären för att handla isglass som jag skall bjuda min klass på imorgon. Jag handlade även lite korv och bröd då min kusin och hennes barn kommer och hälsar på imorgon efter jobbet, trevligt. Här är varmt och blåsigt, så jag passar på att tvätta lite extra och hänga ut då den blåser torr mycket fort. Dammsugit lite här nere. Mellersta dottern jobbar och sedan skall hon på information inför sommarjobbet. Yngsta dottern har varit på roligheter med sin klass utomhus och de var så förväntansfulla hon och hennes kompis när de gav sig av. Den här våren har varit svår för alla på så många olika sätt.
Om ni undrar varför det inte ser ut som det brukar, är det för att det verkar som om blogger gjort några förändringar och jag har ännu inte lyckats lära mig allting.
Njut av din eftermiddag, nu skall jag steka makrill, potatisen är redan skalad.


Inga kommentarer: